زکوٰ ۃکے بارے میں سب کچھ
زکوٰ ۃ کیا ہے اور اس کی ادائیگی کیسے کریں؟
اسلام ایک ایسا مذہب ہے جو محبت اور امن کا پیغام دیتا ہے۔ وہ چاہتا ہے کہ اس کے پیروکار دوسرے مذاہب کے لوگوں کے ساتھ دنیا میں امن اور ہم آہنگی کے ساتھ زندگی بسر کریں اور دنیا کو ایک بہتر مقام بنانے میں ایک دوسرے کی مدد کریں۔ دنیا کو ایک بہتر جگہ بنانے اور دوسروں کی مدد کرنے کا یہی محرک ہے کہ اسلام صدقہ (زکوٰۃ)) پر زور دیتا ہے۔
اسلام میں ، مال خرچ کرنا اتنا بڑا مقام رکھتا ہے کہ زکوٰ ۃ کی شکل میں یہ مسلمانوں پر فرض ہے۔
اسلام میں ، زکوۃاسلام کے ایک اہم ستون اور رکن میں سے ایک ہے ، اور جو لوگ بہت زیادہ دولت مند ہیں ، ان کے لئے زکوٰ دینا لازمی ہے۔ تاہم ، جب زکوٰ ۃادا کرنے کی بات آتی ہے تو ، اس میں مختلف غلط فہمیاں پائی جاتی ہیں جو مسلمانوں میں پائ جاتی ہیں۔ ذیل میں اسلام میں زکوٰکی اہمیت اور لوگوں کے اس کے بارے میں عام غلط فہمیوں پر تبادلہ خیال کرتے ہیں۔
زکوٰ ۃ کیا ہے؟
اسلام میں ، زکوٰۃچوتھا رکن ہے۔ زکوٰسے مراد عمومی طور پر طہارت ہے اور خاص طور پر مال کی طہارت ، لہذا ، وہ مسلمان جن کے پاس ایک خاص تناسب سے زیادہ دولت ہے ، وہ اس پر زکوٰ ۃادا کریں گے اور ان لوگوں کو دیں گے جو کم خوش قسمت ہیں اور ان کے پاس مناسب وسائل نہیں ہیں اپنی زندگی کو معیاری انداز میں گزاریں۔
زکوٰۃسے متعلق ، شکوک و شبہات اور یہ سوال پوچھے جاتے ہیں کہ انہیں اپنی کمائی ہوئی دولت سے دوسروں کو کیوں ادائیگی کرنا پڑتی ہے؟ جس کا جواب درج ذیل میں ہے۔
: زکوۃ کی اہمیت
اس حقیقت کے علاوہ کہ زکوٰ ۃ ایک فرض ہے اور اس کی تکمیل سے مسلمان کو اللہ تعالٰی کی طرف سے صلہ ملتا ہے۔ اسی طرح زکوۃ جان بوجھ ادا نہ کرنے سے انسان کو اللہ پاک کی طرف سے سزا بھی مل سکتی ہے زکوٰ ۃکی اہمیت اور بھی کئ طرح سے ہے
،زکٰوۃ سوسائٹی میں انسان کی مدد کا ایک ذریعہ ہے
زکوٰ کا پہلا فائدہ یہ ہے کہ اس سے معاشرے میں ان لوگوں کی مدد ہوتی ہے جو غریب ہوتے ہیں۔ اگر معاشرے کا ایک طبقہ سارے پیسے اکٹھا کرتا رہتا ہے اور کسی کو کچھ مہیا نہیں کرتا ہے تو باقی دنیا اسی حالت زار میں رہے گی اور معاشرے کو طبقوں میں بانٹ دیا جائے گا۔ لہذا ، جب معاشرے کے مالدار زکوٰۃ
دیتے ہیں تو اس کا مطلب یہ ہوتا ہے کہ جو لوگ غیر دولت مند ہیں ، انہیں بہتر طرز زندگی سے لطف اندوز ہونے کا موقع ملتا ہے۔
دوسری بات جو زکوٰۃ اپنے فرض ہونے کی حیثیت سے پیش کرتی ہے وہ حقیقت یہ ہے کہ اس سے رقم کی گردش ہوتی ہے۔ زکوٰۃخیرات کی ایک شکل ہے اور کسی بھی خیراتی کام کا مطلب ہے کہ یہ رقم اس انسان کے ہاتھ سے نکل جاتی ہے جو اس سے پہلے ہی بہت امیر ہیں۔ اس طرح سے پیسہ چند لوگوں کے دائرے سے نکل جاتا ہے اور پوری معیشت میں گردش کرتا ہے۔
قربانی کا احساس پیدا کرتی ہے۔
تیسری بات ، زکوٰۃ بھی قربانی کا پیغام دیتی ہے اور سکھاتی ہے۔ دولت شاید ان سب سے بڑے عناصر میں سے ایک ہے جسے لوگ سب سے زیادہ پسند کرتے ہیں۔ لہذا ، جب کوئی شخص اپنی دولت سے دیتا ہے تو اس کا اصل معنی یہ ہوتا ہے کہ وہ اپنی ذاتی پسند سے زیادہ اللہ (سبحانہ و تعالہ) کے حکم کو پسند کرتا ہے اور وہ اس چیز کو قربان کرنے کو تیار ہیں جو وہ پسند کرتے ہیں۔
جن لوگوں کو زکٰوۃدی جاسکتی ہے۔
قرآن مجید میں ، اللہ (سبحانہ وتعالہ) فرماتا ہے۔
صدقات (یعنی زکوٰة وخیرات) تو مفلسوں اور محتاجوں اور کارکنان صدقات کا حق ہے اور ان لوگوں کا جن کی تالیف قلوب منظور ہے اور غلاموں کے آزاد کرانے میں اور قرضداروں (کے قرض ادا کرنے میں) اور خدا کی راہ میں اور مسافروں (کی مدد) میں (بھی یہ مال خرچ کرنا چاہیئے یہ حقوق) خدا کی طرف سے مقرر کر دیئے گئے ہیں اور خدا جاننے والا (اور) حکمت والا ہے
قرآن مجید کی اس آیت سے مندرجہ ذیل افراد جو زکوٰۃکے مستحق ہیں ان کو نکالا جاسکتا ہے۔
غریب - یہ وہ لوگ ہیں جن کے پاس اپنی زندگی کو صحیح طریقے سے گزارنے اور غربت کی لکیر سے نیچے زندگی گزارنے کے ذرائع نہیں ہیں۔
مسکین - یہ لوگ بھی غریب ہیں ، تاہم ، یہ لوگ اپنی غربت کو بے نقاب نہیں کرتے ہیں
زکٰوۃ جمع کرنے والے۔ یہ وہ لوگ ہیں جن کو دوسرے لوگوں سے زکوٰۃ. جمع کرنے کا فرض سونپا جاتا ہے ، تاہم ، وہ خود بھی عام زندگی گزارنے کے متحمل نہیں ہوسکتے ہیں۔
نیا نیا اسلام قبول کرنے والے - جو لوگ اسلام قبول کرتے ہیں وہ بھی زکوٰ ۃوصول کرنےکے اہل ہیں کیونکہ ان کے اسلام قبول کرنے کے ساتھ ہی انہیں زندگی میں ایک نئے آغاز کے لئے مدد اور دلجوئ کی ضرورت ہے۔
غلاموں کو آزاد کرنے کے لئے - زکوٰۃ. کی رقم غلاموں کو آزاد کرنے پر بھی خرچ کی جاسکتی ہے۔
کسی کو قرض ادا کرنے میں مدد کرنے کے لیۓ- جو لوگ قرض میں ڈوبے ہوئے ہیں اور خود ہی اس کی ادائیگی کرنے کے متحمل نہیں ہیں وہ بھی زکوٰ ۃکے مستحق اور اہل ہیں۔
اللہ کی راہ میں - زکوٰ ۃان لوگوں کو بھی دی جاسکتی ہے جو اللہ کی راہ میں جدوجہد کرتے ہیں ، خاص طور پر غاصبوں سے لڑنے کی شکل میں۔
مسافروں کے لئے - زکوۃمسافروں کو بھی دی جاسکتی ہے کیونکہ جب سفر کے انتظامات کی بات ہو تو انہیں رقم کی ضرورت پڑسکتی ہے۔
زکوۃکا حساب کتاب کیسے کریں؟
زکوٰۃ کی بڑی غلط فہمیوں کے علاوہ ، مسلمان اکثر اپنے مال پر زکوٰ. کی مقدار کا حساب کتاب کرنے میں مشکل محسوس کرتے ہیں۔ خیراتی رقم کا حساب کتاب کرنے کے لئے بہت سارے طریقے اپنائے جاسکتے ہیں ، تاہم ، جو آج کل بہت معتبر معلوم ہوتا ہے وہ ہے زکٰوۃ کیلکولیٹر کا استعمال کرنا۔ زکٰوۃ کیلکولیٹر اکثر خاص طور پر قابو میں رکھنے کے لئے تمام ضروری پیمائش کرتے ہوئے ڈیزائن کیے جاتے ہیں جو مقدار کو درست طریقے سے جاننے میں مدد کرتے ہیں۔
زکوٰۃ کی پرسنٹیج اور فیصد کیا ہے؟
آپ کی زکوٰۃکا عطیہ آپ کی سالانہ مجموعی دولت کے 2.5 فیصد کے برابر ہونا چاہئے۔ ایک مثال کے طور پر ، اگر آپ کے مجموعی اثاثے (کسی بھی قرض کو اتارنے کے بعد) 10،000 ڈالر بنتے ہیں ، تو آپ کو زکو کے طور پر 250 ڈالر ادا کرنے کی ضرورت ہوگی۔
:زکوٰ ۃکے بارے میں غلط فہمیاں
زکوٰۃ سے متعلق بہت ساری غلط فہمیاں ہیں جو مسلمانوں میں پائ جاتی ہیں۔ ذیل میں ان غلط فہمیوں کو دور کرتے ہیں اور ان کا صحیح ورژن پیش کرتے ہیں۔
:1
:صرف رمضان میں زکوٰۃ ادا ہوگی
لوگوں کی زکوٰ ۃسے متعلق پہلی غلط فہمی یہ ہے کہ اس کی ادائیگی صرف رمضان کے مہینے میں ہوگی۔ اگرچہ رمضان صدقہ کرنے کا ایک بہترین مہینہ ہے ، لیکن ، اس کا کسی بھی طرح یہ مطلب نہیں ہے کہ مسلمان صرف رمضان کے مہینے میں ہی زکوٰۃادا کرے۔ بلکہ ، اس وقت ادا کرے جب ایک مسلمان پر زکوٰ ۃکی ادائیگی فرض ہوجاتی ہے ، اس وقت سے ایک سال وہ وقت مقرر ہوتا ہے جس میں زکوٰۃ. ادا کرنا ہوتی ہے۔ لہذا ، سال کی مدت وہی ہے جس کو ذہن میں رکھنے کی ضرورت ہے ، رمضان المبارک کا مہینہ نہیں ہے۔
:2
زکوٰۃحرام مال کو پاک کرتی ہے۔
زکوٰۃ صرف اور صرف ایک شخص کی حلال کمائی پر فرض اور واجب ہے ، لہذا ، اس بات کا کوئی امکان نہیں ہے کہ غلط طور پر کمائی ہوئی دولت کو پاک کرنے کے ذریعہ زکوٰۃ.کو بنا لیا جاۓاس طر ح سے حرام مال و دولت نہیں ہوا کرتی ۔ لہذا ، یہ صرف حلال کی کمائی ہوئی دولت پر ہی واجب ہے اور اس پر صرف ادائیگی کی جانی چاہئے۔
:3
. زکوٰۃصرف سونے پر ہے
زکوٰۃ سے متعلق تیسری غلط فہمی یہ ہے کہ یہ صرف سونے پر واجب ہے۔ یہ غلط ہے. قرآن اور حدیث میں مذکور سونا پیمائش کے ایک معیاری نشانی کے طور پر ہے ، لہذا ، اس کی نقدی ، چاندی ، اسٹاک ، مویشیوں ، جائیداد یا کوئی دوسرا اثاثہ جس میں اسلام کا ذکر کردہ سونے کی قیمت ہے اگر اس کے برابر ہو جاۓ تو اس مال پر زکٰوۃ ہوگی، وہ زکوٰۃکے لئے ذمہ دار ہے
:4
:خاوند زکوٰ ۃادا کرنے کے لئے تیار ہو
عام غلط فہمی یہ ہے کہ شوہر ہی نے اپنی بیوی کے زیورات کی زکوٰۃ. ادا کرنی ہے ۔ یہ غلط ہے اور چونکہ زیور بیوی کی ذاتی ملکیت ہے لہذا اسے اس کی زکوٰۃ بھی بیوی کو خود ادا کرنا ہوگی اور اگر وہ ایسا کرنے سے قاصر ہے تو اسے زکوٰادا کرنے کے لئے زیورات بیچنے کی ضرورت ہے ۔ یا جب تک زیورات پر زکٰوۃ فرض نہیں ہے وہ ان کو اپنے پاس رکھے اور استعمال کرے ۔ تاہم ، اگر شوہر بیوی کی طرف سے زکوٰ ۃادا کرنے کے لئے راضی ہو تو ، وہ ایسا کرسکتا ہے ، لیکن یہ شوہر پر فرض اور لازم نہیں ہے۔
:5
- زکوٰۃ صرف مال کی زیادتی پر ہے
لوگوں میں یہ بھی غلط فہمی ہے کہ وہ سمجھتے ہیں کہ زکوٰ صرف اس مال پر واجب ہے جو دولت کی مطلوبہ مقدار سے زیادہ ہو۔ ان کا ماننا ہے کہ جب ایک بار اس تک رسائ ہوجائے تو مطلوبہ رقم سے چھوٹ مل جاتی ہے اور اس سے زیادہ کچھ بھی زکوٰ ۃسے کٹوتی ہے۔ یہ بھی غلط ہے ، اور جب ایک شخص اپنے مطلوبہ اعداد و شمار پر پہنچ جاتا ہے تو ساری دولت سے زکوٰۃ. کی کٹوتی ہوجاتی ہے۔
:6
:زکٰوۃ اپنے قریبی رشتہ داروں اور لواحقین کو نہیں دی جا سکتی
مسلمان سمجھتے ہیں کہ وہ اپنے غریب رشتہ داروں کو زکوٰۃ. نہیں دے سکتے کیونکہ وہ اپنے کنبے کا حصہ ہیں۔ جو رشتے دار آپ کے ساتھ خون کے رشتے میں نہیں ہیں جیسے والدین ، بیوی ، بچوں اور بہن بھائی ، اس کے سوا کوئی دوسرا رشتہ دار اگر زکوٰۃ کا اہل ہے تو اسے زکوٰۃ. دے دی جاۓ۔
:نتیجہ
مختصرا. ، زکٰوۃ اسلام کا ایک لازمی رکن اور ستون ہے اور اس کا مقصد معاشرے کو اللہ کے انعامات بانٹنے میں مدد کرنا ہے اور بدقسمت لوگوں کو بہتر زندگی میں موقع فراہم کرنا ہے۔ لہذا ، ہر مسلمان کو ضروری ہے کہ وہ زکوٰۃ. کے بارے میں علم حاصل کرے اور اس بات کو یقینی بنائے کہ اس کا حق مستحق لوگوں کو دیا جائے۔
اور اللہ بہتر جانتا ہے۔
اللہ ہم سب کو معاف فرمائے۔
آمین۔
0 Comments